Reklamační řád
společnosti Obuv Lili s.r.o.
Tento reklamační řád společnosti Obuv Lili s.r.o. (dále "prodávající"), slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací vad spotřebního zboží. Byl vypracován ve smyslu zákona č. 40/1964 Sb., Občanského zákona v platném znění a zákona č. 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele v platném znění.
Uplatnění práv z odpovědnosti za vady
Odpovědnost z vadného plnění a písemné potvrzení prodávajícího
Odpovědnost z vadného plnění začíná běžet převzetím zboží zákazníkem a je stanovena na 24 měsíců. Jako písemné potvrzení prodávajícího k prokázání odpovědnosti z vadného plnění slouží „daňový doklad“ nebo „účtenka“ přiložená ke zboží.
Odpovědnost z vadného plnění se vztahuje na všechny zjevné i skryté vady zboží – vady, které jsou neslučitelné s funkčností zboží a jeho užitnými vlastnostmi. Za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku běžného opotřebení či nesprávného používání, popř. nesprávného zásahu. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat.
Reklamace
V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu doby, kdy za vadné plnění odpovídá prodávající, vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má právo na reklamaci zboží. Reklamaci by měl kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena. Doba odpovědnosti za vadné plnění nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet.
Vady odstranitelné - Za odstranitelné vady se považují takové vady, kdy jejich odstraněním neutrpí vzhled, funkce a kvalita výrobků. U vad, které jsou odstranitelné, má kupující právo, aby byly bezplatně, včas a řádně odstraněny, a to bez zbytečného odkladu.
Vady neodstranitelné - za neodstranitelné vady se považují takové vady, které nelze ve stanovené lhůtě beze zbytku odstranit a které brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván. U vad neodstranitelných má kupující právo na výměnu věci, anebo má právo od smlouvy odstoupit. Vyřídí-li se reklamace výměnou vadného zboží za nové, běží lhůta pro uplatnění reklamace opětovně od okamžiku převzetí nového zboží kupujícím.
Postup reklamace
Pokud chce zákazník reklamovat zboží koupené v internetovém obchodě www.obuvlili.cz, pak postupuje následujícím způsobem:
- Podá reklamaci zasláním emailu na adresu eshop@obuvlili.cz označí ji v předmětu zprávy jako „Reklamace“, a do emailové zprávy uvede zejména číslo objednávky, číslo prodejního dokladu, typ zboží a jeho vzor, a popis závady. Uveďte jaký způsob vyřízení reklamace preferujete: a) odstranění vady (opravu), b) výměnu a nebo c) vrácení peněz. Dále pak č. bankovního účtu, na který by v případě uznání reklamace, byla kupní cena včetně dopravného odeslána. Upozorňujeme, že pokud je vada odstranitelná, je oprava první možný způsob řešení reklamace. Pokud tedy zákazník požaduje výměnu zboží či vrácení peněz a reklamaci bude možné řešit odstraněním vady, bude reklamace v této fázi zamítnuta s tím, že zákazník může i nadále uplatnit reklamaci při zvolení možnosti řešení "odstranění vady".
- Odešle reklamované zboží na adresu: Obuv Lili s.r.o., e-shop - reklamační oddělení, Jana Želivského 1687/39, 130 00, Praha 3
- s popisem vady nebo vytištěným emailem o podání reklamace na eshop@obuvlili.cz
- s prodejním dokladem (účtenka nebo daňový doklad)
- K popisu vady může zákazník využít Reklamační formulář
Zásilky, ze kterých není patrné, proč k nám byly zaslány, budou vráceny odesilateli. Reklamované zboží nelze zaslat na dobírku, ta nebude přijata.
Vyřízení reklamace
Dodavatel posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží a po posouzení vyrozumí zákazníka telefonicky či emailem o způsobu vyřízení reklamace. Následně bude zboží po domluvě zasláno zpět na adresu odesilatele reklamace nebo bude zákazník vyzván k vyzvednutí reklamovaného zboží na pobočce.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě).
Podle povahy oprávněné reklamace, bude zákazníkovi a) zboží s odstraněnou vadou vráceno b) nové zboží zasláno c) nebo vráceny peníze na jeho č. účtu bankovním převodem.
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného v nutné výši (nebude se jednat např. o vadu způsobenou mechanickým poškozením apod.). Lze proplatit pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží (např. náklady za poštovné nikoliv za taxi službu).
Je vhodné zboží zasílat v originálním obalu nebo vyhovujícím přepravním obalu, protože dodavatel neručí za případné mechanické poškození zboží před jeho přijetím.
Obchod www.obuvlili.cz neručí za škody způsobené přepravcem, pokud vám bude doručena poškozená zásilka (poškozený, potrhaný, deformovaný transportní obal apod.), je zákazník oprávněn zásilku nepřevzít, v opačném případě se obchod www.obuvlili.cz zříká všech závazku, které pro něj z tohoto reklamačního řádu plynou, a zákazníkovým partnerem pro reklamaci se stává dopravce.